עיר השנה - 2017

השקעה עצומה בתשתיות ובפיתוח העיר, דגש על חינוך ועל הגדלת האוכלוסייה הצעירה, וראש עיר אחד שמקבל את מלוא הקרדיט. עיר השנה של נדל"ן.קום היא...

  

בשנת 1962 אמר בן גוריון: "החלום של נגב מאוכלס, מיושב ופורח ייהפך בעתיד הלא רחוק למציאות חיה ומבורכת". מאז עברו למעלה מ- 50 שנה, אך כמו לכל דבר טוב בישראל, צריך הרבה סבלנות עד שיקרה. אבל זה קורה.

 

עיר השנה של נדל"ן.קום היא... בירת הנגב  - באר שבע!

 

 

אם עד לפני כמה שנים, באר שבע כונתה בירת הנגב, זה היה רק בשל מיקומה ועצם זה שהיא העיר הגדולה באזור.

העיר שהייתה מנומנמת במשך שנים ללא פיתוח, מתעוררת ונמצאת בתהליך של התפתחות מואצת. באר שבע לגמרי בדרך הנכונה להצדיק את כינויה בירת הנגב בכך שהיא הופכת אט-אט, למטרופולין של אזור הדרום.

 

 

האוכלוסייה בעיר

בבאר שבע מתגוררים היום למעלה מ – 200 אלף תושבים וכ- 20 אלף סטודנטים. הצפי לפי תוכנית המתאר הוא שעד שנת 2030 תמנה אוכלוסיית העיר כ- 260 אלף תושבים. גידול של כ -30%. בהמשך עתידה העיר אף להכפיל את עצמה אם כל התוכניות אכן יתממשו.

 

יש איזון היום בין מספר התושבים שעוזבים את העיר לאלו שבאים לגור בה.

 

לבאר שבע תדמית של עיר בעלת אוכלוסייה ממעמד נמוך, אך זה כבר מזמן לא נכון. חלק נכבד מאוכלוסיית העיר הוא משכיל וממעמד בינוני ומעלה.

 

 

נדל"ן בעיר

רבים גילו כבר מזמן את יתרונות ההשקעה בבאר שבע. כשמחיר הדירות נמוך בכ – 20% מהמחיר הממוצע הארצי, וכשלנכסים יש תשואות גבוהות יותר מהתשואות שמציעים יישוביים אחרים בארץ (ממוצע של 4.5 – 5.5 אחוז לשנה) אין זה פלא שכ – 30% מרוכשי הדירות בעיר באר שבע הם משקיעים. מה שמשרת באופן מצוין את אוכלוסיית הסטודנטים הגדולה בעיר.

 

שכונות חדשות אושרו לבנייה ובמרכז העיר גילו הקבלנים את הבנייה לגובה בצורת מגדלים שצצים מכל עבר, מה שלא היה מקובל עד כה כל כך בבאר שבע.

 

במרכז העיר לא רחוק מהאוניברסיטה ובי"ח סורוקה, על חורבות אצטדיון וסרמיל המיתולוגי, מתוכננת לבנייה שכונה ענקית עם מגדלי מגורים, פארק, בתי ספר, גני ילדים, מתנ"ס, מרכז ספורט ועוד. זו פעם ראשונה בישראל,  ששכונה בסדר גודל כזה נבנית במרכז עיר, השכונות החדשות מתווספות תמיד בשולי הערים בשטחים הפתוחים.

  

פעם ראשונה בישראל שנבנית שכונה שלמה במרכז עיר.  שכונת סנטרל פארק. 

 

האם באר שבע מיצתה את הפוטנציאל הנדל"ני שלה? ממש לא!

הביקוש לנדל"ן בבאר שבע רק ילך ויגדל בשנים הבאות, ואיתו כנראה גם מחירי הנכסים ודמי השכירות. כך שבינתיים עוד אפשר למצוא מציאות במחירים אטרקטיביים שרק יניבו עוד ועוד רווחים בעתיד.

 

 

תשתיות ופיתוח העיר

כדי לחזק עיר ולמשוך אליה אוכלוסייה חזקה, לא מספיק רק להגדיל את היצע הדירות החדשות. בממשלת ישראל, סוף סוף הבינו את הפוטנציאל האדיר הטמון בבאר שבע. לפני כשנה נחתם הסכם גג, שצפוי להוסיף לעיר עוד כ – 20 אלף יחידות דיור חדשות במספר שכונות חדשות. ובמקביל התחייבה הממשלה להשקעה של מליארדי שקלים בתשתיות ופיתוח העיר על מנת להתאימה לגידול באוכלוסייה הצפוי.

 

 

תעסוקה ובילוי

יש דגש חזק בעשור האחרון ובמיוחד בשלוש האחרונות על הקמת פרויקטים בתחומי התעשייה, המסחר והתרבות בבאר שבע.

 

פארקי תעשייה, הייטק וביו – טק, המושכים חברות טכנולוגיה מובילות מכל העולם אשר מעוניינות להקים בהם שלוחות ומרכזים. מה שהופך את העיר באר שבע לעיר טכנולוגיה בינלאומית מחוזרת. כבר עכשיו שש ערים סיניות מבקשות להיות  ערים תאומות של באר שבע.

 

 

 הדמיה של פארק ההיי- טק.

 

 

עיר הבה"דים וקריית המודיעין של צה"ל, מעבירים לבאר שבע את כל הידע והטכנולוגיה של מדינת ישראל. תוך עשור יהיו בבאר שבע מוחות אדירים. זה לגמרי מכפיל כוח לעיר.

 

הדמיה של עיר הבה"דים.

 

 

מתחמי קניות בילויי ופנאי. למעלה מ – 15 קניונים (!) נפתחו בבאר שבע בשנים הארונות. כמו כן מתחם "יס פלנט", וצפויים להיפתח בקרוב מתחם ה"סינמה סיטי" וסניף "איקאה". מעיר עם קניון אחד לא גדול ואופנתי במיוחד, הפכה באר שבע לבירת הקניונים.  

 

גראנד קניון הגדול - אחד מבין הקניונים הרבים בעיר. 

 

ואם כל אלו לא מספיקים, הדבר העיקרי שישפיע ועליו בונים יותר מהכל בבאר שבע, זו התחזקות מעמדה של העיר כמוקד עולמי בתחום הסייבר.

קריית הסייבר עתידה לאכלס 10,000 עובדים מחברות בינלאומיות מה שיתרום מאוד לחיזוק האוכלוסייה בעיר. משפחות צעירות שיעתיקו את מגוריהן, סטודנטים משכילים וחיילים משוחררים ואיכותיים שיבחרו להישאר ולחיות בבאר שבע.

 

 

חינוך

בבאר שבע מבינים את החשיבות בהשקעה בצעירי העיר ובעיקר שואפים למצוינות.

 

 

בהתאם להתפתחות הטכנולוגית של העיר, מתאימים את מערכת החינוך בעיר לשינוי שעומד להתחולל בה, ומתמקדים במתן כלים לדור הצעיר.

נבנתה בעיר תוכנית לקידום מסלולי הסייבר והמדעי- טכנולוגי. יש חיזוק ודגש על מקצועות היסוד  - מתמטיקה, אנגלית וכמו כן על פיזיקה, כימיה, טכנולוגיה, רובוטיקה, הנדסת מחשבים ועוד.

אפילו עתיד להיבנות בעיר תיכון למדעים ואמנויות עם מגמת סייבר, אשר יאפשר לבוגרים שלו להשתלב ביחידות כמו 8200 עם גיוסם. כמו כן יש יותר שעות לימוד ומגמות ייחודיות כמו  לימודי סינית לדוגמא (כבר אמרנו שהרבה סינים מחזרים אחרי העיר).

 

 

ראש עיר חזק ומוביל

כבר 8 שנים שרוביק דנילוביץ מכהן כראש כעיר בבאר שבע. אין ספק שהוא הכניס רוח צעירה, מלאת מוטיבציה וגורם לדברים לקרות. הוא אחד ממעריציו של דוד בן – גוריון ובאמת באמת מאמין בדרכו ואמונתו של הזקן. הוא רואה את חזון באר שבע כחזון כל המדינה ומוביל את העיר להיות ה"מגדלור של הנגב".

 

 רוביק דנילוביץ - ראש עיריית באר שבע. (צילום: הרצל יוסף)

 

בחלומו של רוביק "הנגב יהיה אזור האפשרויות הבלתי מוגבלות של מדינת ישראל – בחדשנות, בספורט, בהון האנושי והאקדמיה, במחצבי הטבע ובתרבות". הוא פועל במלוא המרץ כדי להפוך את החלום למציאות, ואומר ש- "גם אם זה קורה באיחור הכי חשוב שזה אכן יקרה, כי הגיע זמן הנגב".

 

 

השמועה מספרת שאם בן גוריון היה חי היום הוא כנראה היה מת מאושר!

 

אז הגיע זמן הנגב חברים! אם התחזיות אכן נכונות, בשנים הקרובות נחזה בעיר שהפכה מקטנה ומוזנחת – לפנינת נדל"ן משובחת.